Page loading...
Palazzo Madama
Mission
Palazzo
Collections
Garden
History
Staff
Watch, play, listen
Visit
Opening hours
Tickets
Getting here
Guided tours
Exclusive visits
Bookshop
Caffè Madama
Accessibility and services
Events & exhibitions
Currently Exhibitions
Upcoming Exhibitions
Past Exhibitions
Traveling Palazzo Madama
Events
Collections
Explore the collections
Online Catalogue
Magazine
Projects and research
Art Library
Photographic archive
Loan requests
Education
Presentation
Schools
Training
Families
Young people
Summer camps
Adults
Accessibility and services
Support us
Select language: language selected
ENG
ENG
selected
ITA
Palazzo Madama
Mission
Palazzo
Collections
Garden
History
Staff
Watch, play, listen
Visit
Opening hours
Tickets
Getting here
Guided tours
Exclusive visits
Bookshop
Caffè Madama
Accessibility and services
Events & exhibitions
Currently Exhibitions
Upcoming Exhibitions
Past Exhibitions
Traveling Palazzo Madama
Events
Collections
Explore the collections
Online Catalogue
Magazine
Projects and research
Art Library
Photographic archive
Loan requests
Education
Presentation
Schools
Training
Families
Young people
Summer camps
Adults
Accessibility and services
Support us
FTM Network
Our museums
Fondazione Torino Musei Friends
Art library
Photo Archive
Affitto spazi
Loan requests
Press Area
Google Art Project
News
Blog
Contacts
Home
/
Collections
/
Online catalogue
/
Deposizione di Cristo
Deposizione di Cristo
Year
XVI/XVII
Materials
penna e inchiostro bruno; pennello e inchiostro bruno; carta bianca
Inventory
0802/DS
Dimensions
Altezza: 86 mm., Larghezza: 101 mm.
Definition
disegno
Description
Deposizione di Cristo dalla croce In primo piano, è rappresentato Nicodemo o Giuseppe d'Arimatea , che toglie il chiodo (o i chiodi) che mantiene sempre i piedi di Cristo sulla Croce mentre Nicodemo o Giuseppe d'Arimatea tiene la croce. Sulla sinistra, il corpo di Cristo è sostenuto da San Giovanni Evangelista. Sullo sfondo, tra il Cristo e la Vergine, è raffigurata un'altra figura femminile (forse Maria Maddalena o una delle pie donne, una delle Tre Marie) .
Historical-Criticism news
La postilla "No" che compare sul retro della cartella è del Mallé, ed è databile fine anni '50. (dich. Griseri, 1985).
Bibliography
Morassi A., Disegni antichi della collezione Rasini, 1937, p. 18
Close modal video
Close search
Search
Start search
All Contents
Pages
Events and Exhibitions
Artist
Blog
News