Page loading...
Palazzo Madama
Mission
Palazzo
Collections
Garden
History
Staff
Watch, play, listen
Visit
Opening hours
Tickets
Getting here
Guided tours
Exclusive visits
Bookshop
Caffè Madama
Accessibility and services
Events & exhibitions
Currently Exhibitions
Upcoming Exhibitions
Past Exhibitions
Traveling Palazzo Madama
Events
Collections
Explore the collections
Online Catalogue
Magazine
Projects and research
Art Library
Photographic archive
Loan requests
Education
Presentation
Schools
Training
Families
Young people
Summer camps
Adults
Accessibility and services
Support us
Select language: language selected
ENG
ENG
selected
ITA
Palazzo Madama
Mission
Palazzo
Collections
Garden
History
Staff
Watch, play, listen
Visit
Opening hours
Tickets
Getting here
Guided tours
Exclusive visits
Bookshop
Caffè Madama
Accessibility and services
Events & exhibitions
Currently Exhibitions
Upcoming Exhibitions
Past Exhibitions
Traveling Palazzo Madama
Events
Collections
Explore the collections
Online Catalogue
Magazine
Projects and research
Art Library
Photographic archive
Loan requests
Education
Presentation
Schools
Training
Families
Young people
Summer camps
Adults
Accessibility and services
Support us
FTM Network
Our museums
Fondazione Torino Musei Friends
Art library
Photo Archive
Affitto spazi
Loan requests
Press Area
Google Art Project
News
Blog
Contacts
Home
/
Collections
/
Online catalogue
/
Gesù e una santa
Gesù e una santa
Year
XVIII/XIX
Materials
matita nera; carta bianca
Inventory
0742/DS
Dimensions
Altezza: 343 mm., Larghezza: 229 mm.
Definition
disegno
Description
Gesù e una santa monaca morente sostenuta da due angeli La scena ha luogo davanti a un edificio (una chiesa?). Al primo piano, a terra davanti al gruppo di figure: un teschio e un libro aperto con un giglio collocato tra le pagine. Tra le sante, il giglio appartiene soprattutto a Caterina da Siena, Clara, Eufemia e Scolastica.Gesù, rappresentato a destra della composizione, tiene un oggetto nella mano destra, un cuore con un'iscrizione sopra. Forse, si tratta di santa Caterina da Siena? O di Chiara di Montefalco perché uno degli attributi suoi è il cuore. (I. Baudette 2003)
Historical-Criticism news
La postilla "copia da stampa" che appare sul retro della cartella è da assegnare al Mallé ed è databile fine anni 50 (dichiarazione Griseri 1985)
Bibliography
Morassi A., Disegni antichi della collezione Rasini, 1937, p. 18
Close modal video
Close search
Search
Start search
All Contents
Pages
Events and Exhibitions
Artist
Blog
News