Page loading...
Palazzo Madama
Mission
Palazzo
Collections
Garden
History
Staff
Watch, play, listen
Visit
Opening hours
Tickets
Getting here
Guided tours
Exclusive visits
Bookshop
Caffè Madama
Accessibility and services
Events & exhibitions
Currently Exhibitions
Upcoming Exhibitions
Past Exhibitions
Traveling Palazzo Madama
Events
Collections
Explore the collections
Online Catalogue
Magazine
Projects and research
Art Library
Photographic archive
Loan requests
Education
Presentation
Schools
Training
Families
Young people
Summer camps
Adults
Accessibility and services
Support us
Select language: language selected
ENG
ENG
selected
ITA
Palazzo Madama
Mission
Palazzo
Collections
Garden
History
Staff
Watch, play, listen
Visit
Opening hours
Tickets
Getting here
Guided tours
Exclusive visits
Bookshop
Caffè Madama
Accessibility and services
Events & exhibitions
Currently Exhibitions
Upcoming Exhibitions
Past Exhibitions
Traveling Palazzo Madama
Events
Collections
Explore the collections
Online Catalogue
Magazine
Projects and research
Art Library
Photographic archive
Loan requests
Education
Presentation
Schools
Training
Families
Young people
Summer camps
Adults
Accessibility and services
Support us
FTM Network
Our museums
Fondazione Torino Musei Friends
Art library
Photo Archive
Affitto spazi
Loan requests
Press Area
Google Art Project
News
Blog
Contacts
Home
/
Collections
/
Online catalogue
/
Madonna col Bambino
Madonna col Bambino
Year
XV secolo prima metà
Materials
marmo bianco; alabastro gessoso
Inventory
0393/PM
Dimensions
Altezza: 113 cm, Larghezza: 46 cm, Profondità: 30 cm
Definition
statua
Artists
Mossettaz Stefano
Description
statua raffigurante Madonna con Bambino
Historical-Criticism news
Proveniente dal Duomo di Ivrea. Cfr. la tomba di Tommaso II di Savoia nella Cattedrale di Aosta. Cfr. Collegiata di S. Orso, Aosta, fig. del giovane chierico. Cfr. facciata del Duomo di Chieri, Madonna col Bambino. Cfr. allegati
Autore: Stefano Mossettaz ed Epoca: circa 1435 (E. Rossetti Brezzi 2001)
L'opera rinvia alla Vergine d'Arvier (1420-1422) e riprende senza variazioni sia la struttura della statua sia i caratteri fisionomici ed il gusto dell'analisi minuziosa dei dettagli (E. Rossetti Brezzi, 2003, p. 67).
Bibliography
Coccoluto G., La memoria del potere e i segni della famiglia. Contributo per un lapidario del Museo Civico di Alba, 1997, p. 357,
Passoni R., Bollettino d'Arte. Sul gotico tardo ad Aosta: il ruolo dei committenti, 1984, pp. 24-26,
Astrua P., Giacomo Jaquerio e il Gotico Internazionale, 1979, pp. 236-38,
Mallé L., 1965, p. 94,
Coppo S., L'arte medioevale ad Ivrea: le testimonianze dei visitatori pastorali del Settecento. Tesi in Storia della Critica d'arte, relatore G. Romano, a.a. 1998-1999, 1998-1999, pp. 12-13,
Rossetti Brezzi E., Sculpture gothique dans les Etats de Savoie 1200-1500. Stefano Mossettaz, vers 1435, Vierge à l'Enfant, 2003, pp. 65-67, scheda n. 14,
Rossetti Brezzi E., Sculpture gothique dans les Etats de Savoie 1200-1500, 2003, pp. 65-67,
Rossetti Brezzi E., Gotico sulle vie di Francia. Stefano Mossettaz. Circa 1435, 2002, pp. 92-93, n. 15,
Rossetti Brezzi E., Tra Gotico e Rinascimento. Scultura in Piemonte. Stefano Mossettaz. Circa 1435, 2001, pp.70-71, n.20
Close modal video
Close search
Search
Start search
All Contents
Pages
Events and Exhibitions
Artist
Blog
News