Page loading...
Palazzo Madama
Mission
Palazzo
Collections
Garden
History
Staff
Watch, play, listen
Visit
Opening hours
Tickets
Getting here
Guided tours
Exclusive visits
Bookshop
Caffè Madama
Accessibility and services
Events & exhibitions
Currently Exhibitions
Upcoming Exhibitions
Past Exhibitions
Traveling Palazzo Madama
Events
Collections
Explore the collections
Online Catalogue
Magazine
Projects and research
Art Library
Photographic archive
Loan requests
Education
Presentation
Schools
Training
Families
Young people
Summer camps
Adults
Accessibility and services
Support us
Select language: language selected
ENG
ENG
selected
ITA
Palazzo Madama
Mission
Palazzo
Collections
Garden
History
Staff
Watch, play, listen
Visit
Opening hours
Tickets
Getting here
Guided tours
Exclusive visits
Bookshop
Caffè Madama
Accessibility and services
Events & exhibitions
Currently Exhibitions
Upcoming Exhibitions
Past Exhibitions
Traveling Palazzo Madama
Events
Collections
Explore the collections
Online Catalogue
Magazine
Projects and research
Art Library
Photographic archive
Loan requests
Education
Presentation
Schools
Training
Families
Young people
Summer camps
Adults
Accessibility and services
Support us
FTM Network
Our museums
Fondazione Torino Musei Friends
Art library
Photo Archive
Affitto spazi
Loan requests
Press Area
Google Art Project
News
Blog
Contacts
Home
/
Collections
/
Online catalogue
/
Profilo di pittore
Profilo di pittore
Year
1790
Materials
olio su tavola
Inventory
0055/D
Dimensions
Altezza: 38 cm, Larghezza: 41,5 cm, Profondità: 2 cm
Definition
dipinto
Artists
Visca Pietro
Description
Pietro Visca: ritratto (mezzo busto). Profilo di pittore con mantello rosso e cappello nero a larga tesa, presso cavalletto con dipinto. Olio su tavola (pittore ritratto: P. Palmieri).
Historical-Criticism news
Per la mostra di Carouge, il dipinto è stato avvitato a una tavola poi inserita in una cornice trovata nel Deposito cornici; con vetro.
Il restauro Nicola 1990 ha individuato vaste ridipinture che sono state rimosse; l'operazione ha fatto emergere la firma originale nell'angolo inferiore destro, mentre quella precedentemente conosciuta dell'angolo superiore destro è risultata falsa ed eseguita dopo le ridipinture.
Bibliography
Mallé L., Museo Civico d'Arte Antica. I dipinti, 1963, p. 196,
Batir une ville au siècle des lumières. Carouge: modèles et réalités, 1986, pp. 616-617,
Cultura figurativa e architettonica negli Stati del Re di Sardegna 1773 - 1861, 1980, v. I, p. 88
Close modal video
Close search
Search
Start search
All Contents
Pages
Events and Exhibitions
Artist
Blog
News